İstenmeyen gebelik, çiftlerin korunmalarına rağmen elde edilen plansız gebeliktir. Birçok kez bebek haberi sevindirirken, bir okadarda üzüntü verici, hayat planlarını bozucu veya sosyal yaşamı etkileyecek bir haber olarakta hayatımıza girebilir. Bu durumda Yapılacak en doğru şey; öncelikle gebeliğin ultrasonografi ile tespitinin yapılmasıdır. Çünkü gebelik testinin pozitifliği her zaman rahim içi bir gebelik olduğu anlamına gelmez. Bazen dış gebelikler, mol gebelikleri veya biokimyasal gebeliklerde gebelik testini pozitif hale getirebiliri. Ancak rahim içi gebelikler kürtaj ile sonlandırılabilir. Diğer gebelik çeşitleri kendi içerisinde farklı tedavi modalitelerine sahiptirler. Rahim içi gebelik doğru bir adreste doğru kişilerce, hijyenik, sağlıklı ve güvenilir bir şekilde tahliyesi uygulanabilir. Bu konu, kişinin hayatının daha sonraki dönemlerini etkilememesi ve istediği bir gebeliğe engel olmaması için deneyimli kişiler tarafından uygulanmalıdır.

Halk arasında ilk gebeliğin kürtajla sonlanması daha sonraki gebeliklerin engeller şeklindeki inanış; hijyen ve sağlık kurallarına uyulmaması nedeniyle oluşan komplikasyonlu işlemlerin bir sonucudur. Bu nedenle işlem yaptıran kişinin, müdahele sonrasında kendisini enfeksiyona karşı koruması oldukça önem arz etmektedir. İşlem sonrasında oluşabilecek aşırı kanama, kötü kokulu akıntı, ateş, halsizlik gibi durumlarda mutlaka hekimiyle bağlantıya geçmesi gerekmektedir. Bu şikayetler rahim içerisinde parça kalması olarak bilinen enfeksiyonel durumun bir habercisi olabilir. Bu nedenle mutlaka ultrasonografi ile tespit edilmesi ve rahim içinin temiz olduğu teyit edilmesi gerekmektedir. Beraberinde yapılacak vajinal muayene pelvik yapılarında kontrolünü sağlayacağı için işlemin sağlıklı bir şekilde sonlandırıldığının bir garantörü olacaktır.