Hafta Hafta Gebelik
  1.HAFTA   1 Week Pregnant Gebelik süresi ortalama 40 hafta, 280 gündür. Gebelik hesaplaması son a Detaylar
Normal Gebelik Takibi
  NORMAL GEBELİK TAKİBİ   Gebelik takibi yani Prenatal bakımın ilk aşaması gebeliğin tespitine ilişkin testlerdir. A Detaylar
Gebelikte Uygulanacak Genetik Tarama Testleri
  GENETİK TARAMA TESTLERİ Gebelikte uygulanan genetik tarama testlerinin amacı toplumdaki yüksek risk grubunu belirleyip bu gr Detaylar
Gebelikte Cinsellik
  GEBELİKTE CİNSEL YAŞAM  Bedensel değişiklikler, istek ve cinsel zevki etkileyeceği yadsınamaz bir gerçektir. Gebe Detaylar
Gebelikte Dikkat Edilecek Hastalıklar
  GEBELİK VE DİKKAT EDİLECEK HASTALIKLAR Depresyon Ciddi depresyonu olan kadınların psikiyatri uzmanına refere edilmesi gere Detaylar
Anneyi Aylık Bekleyenler
  GEBELİKTE ANNENİN SEYRİ Gebeliğin 1. ayında anne Adet kanamasının beklenen günde olmaması veya gecikmesi gebeliğin Detaylar
Gebelikte Bulantı Kusma
  HYPER EMEZİS GRAVİDARUM Gebelerin % 50 sinde ilk 3-12 haftalar arasında bulantı kusma vardır.Bulantı ve kusmalar yemeklerden s Detaylar
Gebelikte Hipertansiyon
  GEBELİK ZEHİRLENMESİ Gebelik tansiyonu  hipertansif (yüksek tansiyon) bozukluklar günümüzde gebelikte en Detaylar
Gebelikte Diabet
    GEBELİKTE ŞEKER HASTALIĞI (GESTASYONEL DİABET) ABD de ve bir çok ülkede gebelikte görülen en s Detaylar
Gebelikte Troid Hastalığı(GUATR)
  GEBELİKTE TİROİD   GEBELİKTE HİPERTİROİDİZM (Tiroid bezinin fazla çalışması)     Detaylar
Gebelikte Paratroid Hastalığı
  GEBELİKTE PARATROİD HASTALIĞI     Gebelikte bebeğin iskelet yapımı için duyulan kalsiyum ihtiyacı ne Detaylar
Gebelikte Hipofizer Bozukluklar
    GEBELİKTE HİPOFİZER BOZUKLUKLAR   ÖN HİPOFİZ ADENOMLARI Prolaltin salgılayan adenomlar bu hastala Detaylar
Gebelikte Kansızlık
  GEBELİKTE KANSIZLIK Gebelikte anne adayının damarlarında kan hacmi artarken, oksijen taşımakla görevli alyuvarların say Detaylar
Bebeğin suyunda Artış(Polihidroamniyos)
  GEBELİKTE İSTENMEYEN  DURUMLAR 1.Amniyon sıvısı hastalıkları Amniyon sıvısı bebeğin idrarı,alveoler epitelyum h Detaylar
Oligohidroamniyos (Bebeğin suyunda azalma)
  OLİGOHİDROAMNİYOS Bebeğin içinde bulunduğu su miktarının gebelik haftasına göre % 5 in altında olmasıdır.Amni Detaylar