Kişiler gonore ile enfekte olmasına rağmen belsoğukluğu belirtileri enfeksiyon etkeni ile karşılaşmadan 1-14 gün sonra görünebilir. Erkeklerde semptomların görülme olasılığı belirgin olarak daha yüksek olmasına rağmen kadınların yarısısında hiçbir enfeksiyon belirti si izlenmez veya non-spesifik semptomlara sahip olabilirler örneğin mesane enfeksiyonu belirtileri gibi.

Belsoğukluğu belirtileri:
Kadınlarda
• Bol kötü kokulu vajinal aklıntı , sarı veya yeşilimsi renk değişikliği .
• Idrar yaparken yanma hissi veya ağrı .
• Anüste tahriş ve / veya akıntı

Erkekte
• Penisten gelen beyaz veya sarı akıntı.
• İdrar yaparken yanma hissi veya ağrı
• Anüste tahriş ve / veya akıntı
BEL SOĞUKLUĞU NASIL BULAŞIR

Bel soğukluğu cinsel temas yoluyla bulaşır :
• vajinal seks
• anal seks
• oral seks – oral seks yoluyla enfekte kişinin boğazına bulaşan genital gonore üst solunum yolunda yerleşebileceği gibi enfeksiyon ajanı ile karşılaşan kişinin üreme organlarınada kan dolaşımı yoluyla enfeksiyon geçirebilir.
• Sex yaparken ağız ve dil kullanan bir kişi için anüs ve vulva emmek ;
• Vajina, anüs veya ağzından parmaklarını kullanarak mikropla bulaş almış bir kişi daha sonra ellerini yıkamadan kendi ağız, anüs veya genital bölgesine dokunarak belsoğukluğu etkenini bulaştırabilir.

Tanı testleri

Örnekler serviks, üretra, anüs veya boğazdan – enfekte olan bölgelerden gelen pürülan akıntı pamuklu bir çubukla alınacaktır. İdrar örneğide tanı testi olarak alınabilir.
Bu testlerin hiçbiri acı vermez ancak küçük rahatsızlığa sebep olabilir. Hasta anal seks tanımlarsa , onlardan rektumdanda sürüntü örneği alınabilir .Benzer olarak oral sex tanımlayanlarda boğazdanda sürüntü alınabilir .BURADA ÖNEMLİ OLAN NOKTA DOKTORUNUZLA OLABİLDİĞİNCE DÜRÜST VE AÇIK OLARAK İLETİŞİME GEÇMEK SİZİN İÇİN TANI KOLAYLIĞI SAĞLAYACAKTIR.

Alınan örnekler Neisseria gonorrheae(bel soğukluğu mikrobu) için test edilmesi için laboratuvara gönderilir genellikle bir hafta içinde sonuca ulaşılır. Bazı cinsel sağlık klinikleri hemen sonuç sağlamak için hızlı test hizmetleri sağlayabilirler. Tedavisi kolay ve gereklidir. Hastaya bir tablet veya enjeksiyon şeklinde antibiyotik verilir.

Herhangi bir antibiyotiğe karşı alerjiniz varsa veya eğer hamile olabileceğine dair herhangi bir olasılık söz konusuysa bu durum tedavi seçeneklerini etkileyebilir bu nedenle hekiminize yardımcı olucak açıklamalarınızı zamanında yapılması böylece haberdar olması önemlidir. Doktorunuza son 6 aydır cinsel partnerleriniz hakkında bilgi vermeyi unutmayınız

Bel soğukluğunda tedavinin takibi
Hasta gonore tedavisini tamamlandıktan sonra tedavi başarısını değerlendirmek için doktoruna dönmelidir. Belsoğukluğu mikrobunun bazı türleri belli antibiyotiklere dayanıklıdırbu nedenle ilaç tedavisi başarısının teyidi şarttır . Bu durumda genellikle daha güçlü antibiyotikler reçete edilecektir.

Bel soğukluğu Komplikasyonları
Kadında
• Belsoğukluğu geçirmek Pelvik inflamatuvar hastalık (PID), fallop tüpleri enfeksiyonu ile ektopik gebelik (rahim dışında bir gebelik) veya erken doğum riskini artırır. PID kısırlık için risk faktörüdür

• Bir kadın hamile ise ve doğurma anında gonore varsa enfeksiyonu çocuğa aktarılabilir(bulaşabilir). Bebekte körlüğe kadar yol açabilecek gonoccocal göz enfeksiyonu antibiyotik ile tedavi edilmelidir . Bu durum doğumdan önce tanı ve tedavi olabilirse kadın için daha hayırlıdır.

Erkeklerde

• Belsoğukluğu potansiyel kısırlığa sebep olabilir epididimitus ile testisler ve prostat bezinin iltihabı ağrılıra neden olabilir.
• İdrar yaparken ağrı ve yanma ile başlayan üriner şikayetler tedavi edilmezse, idrar yollarında bir daralma sürecini beraberinde geliştirebilir.
Bel soğukluğunu Önleme
Prezervatif cinsel ilişki sırasında gonore geçme olasılığında azalma şansını sağlayabilir Doğru kullanıldığında Lateks prezervatifler % 99 etkili olduğu kanıtlanmış ürünlerdir.